19 grudnia 2012

'Atlas chmur'

Witam !
Dzisiaj moja pierwsza recenzja filmu - na pierwszy ogień idzie 'Atlas chmur'. Film specyficzny, dlatego też w recenzji zbytnio nie wiedziałam co napisać. ;) Ale mam nadzieję, że nie jest tak źle, jak mi się wydaje.

Opis z filmweb.pl
'Film oparty na epopei Davida Mitchella. Opowiada o postaciach z różnych epok i zakątków świata, których decyzje i czyny mają duży wpływ na teraźniejszość, przyszłość i przeszłość naszej planety.'

Moja recenzja

‘Atlas chmur’ opowiada o różnych osobach, żyjących w różnych czasach. Myślą przewodnią filmu, jest ‘nic nie dzieje się przez przypadek’. Zachowania bohaterów, pomimo że żyją w zupełnie innych epokach, wpływają na życie kolejnych pokoleń. Wraz z rozwojem akcji, można zauważyć, jak wszystko się ze sobą wiąże. Wszystkie sytuacje są bardzo ciekawie przedstawione, nie dają widzowi się nudzić.
Jeżeli miałabym być całkowicie szczera, to muszę przyznać, że na początku w ogóle nie ogarniałam o co chodzi. Jednak z czasem coraz bardziej mi się rozjaśniało w głowie, rozpoznawałam poszczególnych bohaterów. Ciekawe w tym filmie jest również to, że jeden aktor, gra przynajmniej pięć postaci. Moją ulubioną historią była ta, która opisywała życie autora ‘Atlasu chmur’. Może to dlatego, że ten aktor grał również w najnowszym Bondzie, którego bardzo polubiłam. ;)
Ogólnie rzecz biorąc, moim zdaniem, żeby zrozumieć ten film, trzeba po prostu wybrać się na niego do kina. Recenzje nie oddadzą klimatu, idei dzieła, nawet w najmniejszym stopniu. Jest to jeden z dziwniejszych, najbardziej zakręconych filmów, jakie widziałam do tej pory, a zarazem zalicz się do moich ulubionych.
Jak to ujęli aktorzy : 'Jest epicki, poruszający, aż ciarki przechodzą. Będziecie chcieli zobaczyć go więcej niż jeden raz.'






Kompletna zmiana planów - następną recenzją będzie recenzja 'Po pogrzebie' Agathy Christie. 'Kodu Leonarda Da Vinci' nie mogę skończyć, ponieważ Nook mi się zepsuł, a do 'Portretu Christiana Graya' jakoś mnie nie ciągnie. ;) Mam nadzieję, że pojawi się ona jeszcze przed świętami, ponieważ 25.12 wyjeżdżam i wracam dopiero w styczniu.


Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Layout by Blacky