27 lutego 2013

'Wróg numer jeden'


Witam !
Dzisiaj pora na recenzję filmu, który ostatnio bardzo mi się podobał. Ale o tym niżej. :)
Jeszcze co do kolejnej recenzji - raczej nie będzie to 'Hobbit', tylko 'Pasjonat oczu'. Wyjdzie w praniu. ;)


Opis z filmweb.pl 
Film opowiada o polowaniu na najsłynniejszego terrorystę w historii, Osamę bin Ladena, z perspektywy młodej agentki CIA.

Moja recenzja
Na początku nie byłam przekonana, czy na pewno chcę obejrzeć ten film. Historia schwytania Bin Ladena - obawiałam się, jak będzie to pokazane. Dużo przemocy ? A może jednak reżyser nie podołał takiemu zadaniu, jak opisanie tego wydarzenia ? Jednak po zakończonym seansie byłam mile zaskoczona. 5 nominacji do Oscara, Złoty Glob dla Jessici Chastain za rolę - to musiał być sukces. Akcja zaczyna się w 2003r, dwa lata po zamachu na WTC. Wtedy to poznajemy agentkę CIA - Maye. Z pozoru wrażliwa kobieta, później okazuje się być jedną z najlepszych w swoim fachu, nie cofającą się przed niczym. Nie ma się czemu dziwić. W końcu została zwerbowana do Agencji, kiedy była zaledwie w liceum i to już wtedy zajęła się Al-Kaidą. I zajmowała się nią przez kolejne kilkanaście lat. Oprócz samej historii schwytania członków organizacji i zabicia Bin Ladena, poznajemy metody działania CIA, dowiadujemy się jak trudna była to sprawa, ile osób było w to zamieszanych itp itd. Co mnie bardzo zdziwiło w tym filmie, było to, że jest on opowiedziany bardzo bezuczuciowo. Reżyserka nie rozczula się nad bohaterami, przedstawia po prostu suche fakty, co jest ciekawym zabiegiem i wpływa na odczucia związane z tą produkcją. Jest to rzadko spotykane w Hollywood, jednak dzięki temu, film staje się ciekawszy. Jeśli zdecydujecie się na jego obejrzenie, musicie się mocno skupić, ponieważ jest dużo nazwisk, informacji i zdarzeń, które są istotne dla całej akcji. Myślę jednakże, że nie jest to zbyt duży problem, biorąc pod uwagę z jakim dziełem ma się do czynienia. Uprzedzam jednak, że to dla mnie 'Wróg' jest naprawdę warty polecenia, znam osobę, której w ogóle nie przypadł on do gustu. Są gusta i guściki. ;)

Pozdrawiam serdecznie i... do napisania !

4 komentarze:

  1. Fabuła tego filmu nie interesuje mnie za bardzo, dlatego na razie skupię się na oglądaniu tych filmów, które mam w planach od dawna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jasne, kwestia gustu :) jak coś ciekawego Pani obejrzy, może mi Pani coś zaproponować, może się skusze ;)

      Usuń
  2. \zapowiada się ciekawie, ale czy ja mam czas na filmy, kiedy tyle wspaniałych książek miało premierę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda ? ja się dzisiaj zabrałam za nowość wydawnictwa G+J i się nie mogę oderwać :)

      Usuń

Layout by Blacky