6 marca 2013

HIGH FIVE! Ulubione filmy


Dzień dobry!
Dzisiaj coś innego - ranking filmowy. :) Myślę, że tą 'zabawę' będę co jakiś czas wplatać na bloga (jeśli załoga Recenzjum nie ma nic przeciwko ;)), więc dowiecie się czegoś o moich upodobaniach filmowych, książkowych, muzycznych etc. :)


HIGH FIVE! to nowa akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...

Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami.

Pomysł zaczerpnięty od Recenzjum :)







1. 'Skazani na Shawshank' - oj, to był trudny wybór, jednak mam sentyment do tego filmu. Myślę, że każdy choć trochę o nim słyszał - klasyka, ekranizacja książki Stephena Kinga. Co do powieści - cały czas przede mną, zabiorę się za nią w najbliższej przyszłości, bo już leży na półce. :) Pomimo tego, że jest to jeden z najdłuższych filmów, jakie oglądałam, jest bardzo interesujący i nie daje się przy nim nudzić. Kto jeszcze nie widział - jest dopiero 17.15, dacie rade jeszcze dzisiaj go obejrzeć. :)











2. 'Sherlock Holmes' - jeśli 'Skazani na Shawshank' jest na pierwszym miejscu, 'Sherlock' jest niewątpliwie na drugim. Film łączy w sobie to, czego ja szukam - pewną dawkę humoru, inteligentnych żartów, ciekawego głównego bohatera, zagadki do rozwiązania itd itp. I co jest dosyć ważne - reżyser nie robi z widza idioty (przepraszam za wyrażenie ;)). Naprawdę, czasami jak oglądam jakiś film, mam wrażenie, że reżyser albo sobie myśli, że przeciętny widz  nie zauważy jakiś nielogicznych niedociągnięć, albo że trzeba mu wszystko tłumaczyć. Omawiając ten film muszę wspomnieć o Robercie Downey Jr. Ahh, to jest facet. ;) Zdecydowanie mój ulubiony aktor. Nie tylko ze względu na wygląd, ale też na grę aktorską - świetny Sherlock jak i Tony Stark. Obu bohaterów uwielbiam.






3. 'Dirty Dancing' - zaszczytne trzecie miejsce zajmuje 'Wirujący seks' (czy tylko według mnie to był zły pomysł, żeby tak przetłumaczyć oryginalny tytuł? ;)). Taniec, wakacje, lato, muzyka, miłość - czego chcieć więcej? Do tego dochodzi idealna ścieżka dźwiękowa i taniec finałowy. Jednak druga część, już tak do mnie nie przemawia, jak pierwsza - nikt nie zastąpi Patrick'a Swayze i Jennifer Grey.












4. 'Nietykalni' - film, który w zeszłym roku podbił serca wielu ludzi, podbił i moje, Z zasady nie lubię filmów francuskich, trochę irytuje mnie ten język. Ale to jest dowód na to, że powinno się próbować nowych rzeczy. Cudownie pokazana przyjaźń pomiędzy dwoma mężczyznami, diametralnie się od siebie różniącymi. Wg rankingu Top 500 Filmweb'u, adaptacja zajmuje 3 miejsce! Wyprzedzając tym samym 'Zieloną Milę' i 'Forrest Gump'a'. Nie wiem czy wiecie, ale jest to ekranizacja powieści Philippe Pozzo di Borgo 'Drugi oddech', którą strasznie chcę przeczytać, ale nigdzie nie mogę jej znaleźć.










 5. 'Avengers' - mój ranking High Five! zamyka film, który mogłabym obejrzeć kilkakrotnie (widziałam na razie tylko 1,5 raza). Byłam zachwycona doborem aktorów - Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Chris Evans - to tylko niektórzy z tej grupy superbohaterów. Co prawda ja nie pamiętam (chyba jestem za młoda ;p) wersji komiksowej, ale proszę Was, kto nie słyszał o Kapitanie Ameryka albo o Hulk'u ?! :) Tak więc jest to film, który polecam wszystkim. Nie myślcie, że jest to historia o superbohaterach, więć tylko dla dzieci/młodzieży. W kinie byłam z moim tatą, który wyszedł z sali podobnie pełen podziwu jak ja. :)









Z chęcią bym 'rozciągnęła' ten ranking, ponieważ zabrakło w ni miejsca na 'Siedem dusz' ,i na 'Skyfall'. Ale cóż mam począć, jak zwycięzców może być tylko pięciu? ;)
Jakie jest Wasze zdanie na temat tych filmów? Który chętnie byście obejrzeli, a który jest raczej nie dla Was?


Pozdrawiam serdecznie :)

7 komentarzy:

  1. Z Twojej listy widziałam tylko "Avengers" i również bardzo mi się podobał :) O "Nietykalnych" mówią wszyscy więc koniecznie muszę obejrzeć!:)

    Dodaje Cię do listy i oczywiście nie mamy nic przeciwko byś brała udział! :)

    PS. pamiętaj, że już jest nowy temat ;) hihi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powinnaś obejrzeć, naprawdę :)
      a za nowy temat zabiorę się wkrótce ;)

      Usuń
  2. Nietykalni to świetny film pokazujący, że przyjaźń znaczy wiele i może się rozwinąć między różnymi ludźmi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sherlock i Avengers - Great choice! :)

    Dzięki za wzięcie udziału w zabawie również ;)
    No i zapraszam do kolejnych tematów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze powiedziawszy nie kojarzę filmów, które wybrałaś oprócz Dirty Dancing. Z chęcią to nadrobię :)
    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może się okaże, że się Pani coś spodoba ? ;)
      Dziękuję serdecznie i również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Jak dla mnie to 'Skazani na Shawshank' są najlepszym filmem z Twojej listy:)

    OdpowiedzUsuń

Layout by Blacky